12. února 2009

Pravidla všeho druhu

Verze pravidel, kterou najdete v přílohách, je zde vyvěšena pro připomínkování. Takže máte rovný měsíc času na to, abyste nám do diskusního fóra napsali, co by bylo podle vás dobré na pravidlech změnit.

Ke stažení:

Pokud se doopravdy rozhodnete nějak se k pravidlům vyjádřit, nezapomeňte svůj názor podložit fakty a návrhem na formu změny. Hlášku "Léčivá kouzla jsou slabá a k ničemu!" nebudeme brát vážně, ani si ji nebudeme všímat, dokud dotyčný neuvede důvod, proč si to myslí a jak by to podle něj mělo vypadat.

Verze pravidel, která bude vyvěšena po připomínkování této, bude ještě otestována na akci "Koruna z oceli". Pak už bude finální, neměnná a platná pro všechny akce klubu na rok 2010.



Několik rad ke tvorbě postavy

Tyto věci zde nejsou napsány jenom pro začínající hráče, i když pro ně mají určitě největší význam. Jde nám o pestrost hry, která ale není přemrštěná a drží se principů, reálií a tradic světa a regionu ve kterém se děj té, které akce odehrává. Takže tě drahý hráči prosíme, aby sis přečetl tyto odstavce ještě předtím, než se rozhodneš tvořit svou postavu podle pravidel.

Skromnost

Hlavně pokud jde o tvou první akci, neměj velké oči a neodkroj si příliš velký krajíc. I když je třeba tvým snem zahrát si velkého mocného kouzelníka, který chce magickými silami ovládnout celý královský dvůr, raději zvol pro začátek něco jednoduššího I jako učeň toho velkého mága si jistě užiješ spoustu zábavy a dobrodružství, a hlavně ti to dá možnost sledovat hru těch, kteří už mají zkušeností povícero (i když bohužel množství zkušeností častokrát nebývá přímo úměrné kvalitě hry).

Realita

Samozřejmě se tím myslí realita daného herního světa. I když se jedná o fantasy svět skýtající mnohé zajímavé nepřirozenosti, i tak v něm některé zákonitosti platí stejně jako v tom našem. Takže upuštěné předměty padají dolů a žádný troll nebude nejbližší desetitisíciletí počítat rovnice o víc jak jedné neznámé (magie nebo ne, mozková kapacita mu na to fakt nestačí). Takže nebraň své fantazii v rozletu, jen u toho přemýšlej.

Vyváženost

Hráči si zpravidla žijí normální životy normálních lidí. Proto logicky chtějí, aby jejich postava zažila něco vskutku nenormálního. A oni samozřejmě s ní. Mnozí ale jako jedinou cestu k těmto pěkným nenormálnostem vidí skrze absolutního superhrdiny, který je skvělý bojovník, umí kouzlit, je hezký, moudrý a dokonce dokáže mluvit s kuchyňským nádobím a pískat pupíkem. Chyba lávky… Jedna pravda je ta, že když je ve hře "přehrdinováno", dopadá to jako s přesoleným jídlem a celkový dojem je mizivý. Druhý fakt je ten, že samotného hráče onoho "geroje" to brzo přestane bavit. Když totiž umíte všechno a všechno víte, co vám zbude na řešení a zjišťování? Nuda. Mnohem zajímavější, napínavější a zábavnější je snažit se svých cílů dosáhnout i přes nedokonalost své postavy. O následných skvělých pocitech v případě úspěchu ani nemluvě.

Hloubka

Někteří hrají prostě "elfa hraničáře" a kromě jména znají už jen seznam jeho schopností. Smutné. I když u tvorby postavy je jednou z nejdůležitějších věcí její historie a charakterové vlastnosti, pořád se stává, že na to někteří zapomínají a celou postavu vidí jenom skrze její schopnosti. Čím víc toho o své postavě víte (a nemusíte to mít ani nikde sepsané, stačí mít to promyšlené a netvořit to za pochodu) tím lépe se vám hraje a tím lepší zážitek máte ze hry nejen vy, ale taky ti, kterých postavy s tou vaší přijdou do kontaktu.

Pravidla

Jsou jaká jsou. Je pravda, že je spousta schopností, které ač jsou hezké a pěkně hratelné, nejsou v pravidlech. Nesnažte se ale vymámit je pro svou postavu od orgů za každou cenu. Zkusit to můžete, ale vždy uveďte důvod, proč by měli být schválené. Pokud ten důvod nebude dostatečné pádný, nedivte a nezlobte se, když nebudou.

Příběh

Samozřejmě každý má jinou oblíbenou, nebo vysněnou postavu. Někdy ale některé postavy vůbec nezapadají do příběhu. A nejen to. Příběh, jako i jeho jednotlivé hlavní a vedlejší zápletky, jsou tvořeny s nějakou představou. Postava, které výskyt je v daném příběhu velice nepravděpodobný, bude mít míň možností jak se zapojit do děje. Jedině snad za cenu potlačení podstaty oné postavy, co je cena zbytečně velká. Proto když se celý děj akce motá kolem nemrtvých v Menarienu, nedivte se, že váš kupec z druhé strany ostrova tam má díky menšímu počtu vazeb na prostředí daleko užší prostor, než kdyby byly zápletky orientovány na tajnou válku cechů a gild v přístavném městě. Pokoušet se uhnat tým orgů, aby vytvářel zápletky speciálně jen a pouze pro jednoho hráče na větší akci je docela marná snaha. Tým orgů se soustředí na věci, které můžou zabavit větší počet lidí. A tak, pokud se nějaký hráč skutečně rozhodne pro exotickou postavu, kterou základní příběhové linie zcela míjejí, je do značné míry odkázán na své schopnosti, co u začínajícího hráče znamená riziko nudy, nebo zmatenosti.


Diskuse > Pravidla všeho druhu


30. 9. 2010, 20:39   odpovědět
Hawaijos
radsi to rikam ted jelikoz se jedne o upravu v pravidlech prosím zrus a nebo silne omez kouzlo ůder jelikoz ti mágove kazili hodně hru napr já dobehl pred skupinu aliance otocili se na mne 3 magove a dali mi instant kill dej napr ze budu moc pouzivat koule 5 dene toto neni bitva magu ale larp a dřevárna dekuju
19. 8. 2010, 22:49   odpovědět
Maca Nordsson
Zdar...začal se si pročítat pravidla.
Nemá být nezásahová část vnější strana lokte místo vnitřní strany?
27. 6. 2010, 11:24   odpovědět
Dampwick Hunter feezlo
Nevím jestlipak to chápu správně ale boj level 2 ,můžu zranit 3x denně za 1 to pak když bude nějaká bytva to zabiju člověka a sem vyřízenej ?
8. 5. 2010, 12:35   odpovědět
gardar-zaklinac
zdravím, jsem zde uplně nový, avšak v podobných akcích se pohybuji déle. to jest asi vše o mne.
mám dotaz k orgům této akce na téma-moje postava. mám ji promyšlenou dle meho uvažení celkem dost, ale chce to pochopitelne schválit a projednat.
není to zadny superhero.. myslel jsem na vyvaženost schopnosti atd atd. na koho se tedy mám obrátit? děkuji za pochopení mé začátečnické nevědomosti.
 
10. 6. 2010, 16:13   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
no tak schvalne jsem teda cekal na nejaky email a porad nic :) tak co teda bude s tou tvoji postavou? :)
 
15. 5. 2010, 12:49   odpovědět
Dandalf
Zkus tady toho himloth@seznam.cz a uvidíš možná tě odkáže ještě na někoho jinýho.
10. 4. 2010, 17:43   odpovědět
Wasino
Chtě bych se optat, co se přesně stane, pokud vržený mag (kouzlo,koule) zasáhne štít cíle nebo jej srazím zbraní, protože v pravidlech jsem nenašel přímé vysvětlení této situace a myslím si že by bylo fajn vědět co v takovou chvíli platí a co ne.
 
10. 6. 2010, 16:12   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
ohledne srazeni ci odrazeni firebalu...zasah firebalem plati i d stitu nebo zbrane...svoji povahou to dokaze...bude vepsano do pravidel...
6. 4. 2010, 15:27   odpovědět
Rejpal
Pochvala!

Abych tu stále jen nekritizoval rozhodl jsem se, že zkusím sepsat, co se mi na nynějších pravidlech líbí.

Umění se zbraněmi - líbí se mi, že zde není rozlišena obtíž umění boje s jednotlivými délkami zbraní podle jejich délky. Toto rozdělení je používané na většině akcí a je podle mého zavádějící. Nicméně schopnost (chcete-li skill) Boj, bych do pravidel zahrnul. Třeba jako přepracovanou schopnost "Přesný sek (10 zk)"

Boj (3/4/3)
- 1.stupeň - postava umí používat zbraně
- 2.stupeň - postava je schopna 3 krát za den zranit za + 1 život (platí pouze pro jednoruční zbraně)
- 3. stupeň - postava je schopna 5 krát za den zranit za + 1 život (platí pouze pro jednoruční zbraně) NESČÍTÁ SE S DRUHÝM STUPNĚM

Imunita - Velmi zajímavý nápad, moc se mi líbí, není co vytknout ;)

Je fajn, že si hráči mohou sami vyrábět munici do střelných zbraní a nemají prostě bezedné toulce.
 
6. 4. 2010, 15:34   odpovědět
Rejpal
Když mi dáte nějaký kontakt na někoho, kdo tvořil pravidla, nebudu vám to tu spamovat a zkusil bych to s ním konstruktivně prokonzultovat...
 
7. 4. 2010, 07:02   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
kontakt treba na me mas, kdyz si rozkliknes muj profil zde :)
6. 4. 2010, 14:47   odpovědět
Rejpal
Vítr zaševelil, temná zákoutí se mile pousmála a věštkyně z kostí také napověděla. "Bůh se zlobí Rejpale." zaznělo mi hlavou...

Rád bych se všem omluvil pokud jsem zde napsal něco, čím bych je urazil. Také se omlouvám, pokud jsem někoho urazil špatně volenými slovy kritiky a hodnocení, nebylo to mým záměrem a udělám, co budu moci, aby se to již nestalo.

Ačkoliv všechna má předešlá kritika vyznívá dosti útočně (za což se omlouvám, ale umím kritizovat buď takto nebo vůbec) není tak myšlena. Píšu tak mimo jiné proto, abych ony nedostatky zdůraznil a pokud možno co nejvíce zviditelnil v tom ohledu, ve kterém mi připadají nedostačující.

Dovolil bych si jednu důležitou věc, co jsem dříve napsal, uvést na pravou míru.
Citace Rejpal 1. hodnocení: "pravidla mi tuto akci momentálně srazili kamsi hluboko pod úroveň hnoje (až kamsi ke Zlenicím, kde jsem byl jednou a stačilo mi...mimo jiné se tam objevil kupříkladu na ochozu palisády chlapek s airsoftkou a střílel do dobývačů...sice jim neubíral ale hráče prudil a to prý se také počítalo...odveden byl kupodivu "už" po 15 minutách...)"
- toto jsem přehnal, omlouvám se. Nechal jsem se únést dojmem okamžiku a napsal jsem to tak, jak jsem to v ten okamžik (bezprostředně po přečtení) cítil. Teď s odstupem bych si dovolil své hodnocení poněkud poupravit.

Silwinmar je momentálně akce, která má dle mého názoru ohromný potenciál. Nicméně pravidla v té podobě, v jaké jsou tu momentálně uveřejněny, momentálně neodpovídají akci...jsou neúplná, mají mnoho mezer a velmi snadno by se tak na akci mohlo objevit hodně nesrovnalostí a konfliktů.

Porovnání se Zlenicemi vyznívá jako bych hodnotil akci s akcí...na plnohodnotné akci Silwinmar jsem prozatím NEBYL a tudíž takto hodnotit nemohu, byl jsem na jedné víkendovce, která patřila k těm lepším víkendovkám, na kterých jsem prozatím byl.
Srovnával jsem Zlenice a tyto pravidla...ty jsou totiž k sobě docela blízko. A kvalitu akce určují mimo jiné i její pravidla.

6. 4. 2010, 14:06   odpovědět
Damita Damitea
Tak, teď to zkusím já...
1. Oproti loňským pravidlům v těchto nejsou nijak rozdělené dovednosti pro povolání a to může být škoda. Historie dokáže perfektně umožňovat mít drobné znalosti z jiných než primárních oborů, ale chtěla bych vidět někoho, kdo si napíše historii stylem "od malička válečník" a zároveň má schopnosti odpovídající profesionálnímu alchymistovi... Takhle si nahážu vlastnosti jaké potřebuju na konkrétní cíl postavy a můžu si jet svou vlastní lajnu, aniž bych musela rozšířit komunikaci s okolím na něco jiného než slovíčko uhni... Bude se to aspoň přes historii postavy hlídat?

2. Zcela vypadly dovednosti "Otázka do vzduchu" (minule Informátor, Rada boha et cetera) - je fakt, že to může podporovat hru (musím se ptát, ne že si den počkám), ale pro někoho, kdo na tom založil postavu a chce ji mít zas to nebude ideální stav... A celkově by nebylo od věci dát to třeba ne postavám, ale rovnou institucím, které by tomu odpovídaly...

Možná to už je uvedeno jinde, ale ať jsem se v tom hrabala jak chtěla, vyextrahovat z toho nic uspokojivého nešlo.

S pozdravem Damita

 
6. 4. 2010, 14:11   odpovědět
Damita Damitea
Post Scriptum za třetí - něco jako "Tabulka úprav ceny dovedností" nebude? Přece jenom když si vrazí troll a goblin (pokud goblin nestihne ten dynamit odpálit dřív), váha a síla stejná nebude... stejně jako když po sobě budou metat kouzla elf a troll - trollským to zákonitě musí jít hůř.. A platí stejnou cenu?
 
9. 4. 2010, 09:24   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
ad.1.) Povolání byla zrušena...proto neni potreba dovednosti nejak specielne rozdelovat...

ad.2.) nad podobnou veci jsme uvazovali...v podstate je to stejne jako dovednost "Legendy..." Jedine v cem se treba tato dovednost bude lisit bude to, ze k tomu, aby treba otazka smerovany k bohum mela vyssi sanci na uspech (spise vubec nejakou sanci), bude potreba provadet ritual. V tomto pripade formou motlidby, nebo spise bohosluzby...prece vsichni znate bohy, jak jsou rozmarni a bez obetin nehnou ani prstem :D

ad.3.) v podstate rasy byly zruseny tim zpusobem, ze by mely vliv na hru...tzn.ze tabulky uprav kvuli rasovym vyhodam nebo nevyhodam jsou zbytecne...
 
12. 4. 2010, 19:42   odpovědět
Damita Damitea
"rasy byly zruseny tim zpusobem, ze by mely vliv na hru" MEGA!!!! Jeden z největších hlodů, jakej kdy v orgdiskuzích byl.. Zrušené ras protože by ovlivňovaly hru.. Tak od čeho jinýho jsou:D Dube, máš u mně obrovký plus, za to že se budu pochechtávat celou noc:)
4. 4. 2010, 18:27   odpovědět
Hor
No... už som mal obavy, že sa nikto nevyjadrí... Všetky pripomienky budú samozrejme brané do úvahy pri posledných úpravách pravidiel. Niektoré veci sa na základe pripomienok zmenia, niektoré nie. Tvorcovia pravidiel nemajú potrebu tvoriť vec, ktorá absolútne vyhovuje úplne všetkým.. to by bola dosť silná utópia. Samozrejme ale bude prihliadané na pripomienky, ktoré sa opakujú častejšie a pripomienky ľudí, ktorí sa sami aktívnejšie zapájajú do tvorby sveta. Ostáva ešte týždeň na pripomienkovanie, tak rozhodne neváhajte. My na pripomienky zvedaví sme aj keď sem možno často sami neprispievame. Naše vyjadrenie k veci príde v podobe vydania upravenej verzie pravidiel :-)
 
4. 4. 2010, 21:04   odpovědět
Rejpal
Neboj Hore, od toho tu jsem :-)...jdu hledat další nedostatky...
 
5. 4. 2010, 00:34   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
Rejpal:

Rejpale, necjci rejpat, ale moc podrobn ejsi ty pravidla necetl (uvedeme citaci z pravidel)

ad.1.) uznavame, ze tot neni extra viditelne - napravime :)
citace:
"8.5 Seznam kouzel a lektvarů
(Cena kouzel a lektvarů ve Zk bodech je vždy rovna jejich herní ceně v MP a potřebný počet surovin)"

ad.2.) oduvedneni pouiziti anglickych termitu jednotlivych nazvu, ktere by se daly vypsat i cesky, je ten, ze je pouzivame normalne...

ad.3.) za nevysvetlenou zkratku LP se omlouvame...v textu, kde je zminena vysvetlena je, ale neni zahrnuta na zacatku ve vysvetleni zkratkoveho nazvoslovi...je to i zaroven spatny vepis neceho co je

uvedeno jinak...LP = HP - opravime

ad.4.) to co jsi vypsal, je presne ten duvod, proc na to nahlizime uplne jinak, nez ty...vzhledem k tomu, ze se za nauceni pouzivani jakekoliv zbrane neplatis zadnou zkuseností, protoze je umis od zacatku

(Kazda postava umi zachazet s jakoukoliv zbrani), tak se naucis treba presne ty dovednosti, ktere si vypsal (mimochodem je to velice zajimava postavicka...muhehe), a umocni to tvuj RP prvek, protoze si

kazdou nejakou tu dovednost zahrajes...kdezto podriznuti krkavice je natolik jednoduche, ze nechceme, aby ste se zabijeli timto jednoduchym primitivnim zpusobem...jsou i jine daleko komplikovanejsoi

odpovedi...ale jedno muzeme prohlasit 100% -> ceny dovednosti jsou vyvazeene jak jen to jde ve smyslu vyse popsaneho...

ad.5.)
citace:
tabulka v kapitole 11.Shrnuti
"Maximální zásah „Magickou střelou" - Přímý zásah"

tzn.ze magiska strela prochazi primo do tela . odecita se od HP...

ale mas pravdu ze to neni uvedeno u popisu kouzla samotneho (Magicka strela 1-5), doplnime :)

ad.6.) nemyslime si...kazda postava je vyvazeny mix zivotaschopnosti a dovednosti. Kazdopadne plnohodnotny clen sve strany, spolecnosti nebo grupy, ve ktere se vyskytuje (za kterou hrac

hraje)...jedine v cem je mozna zvyhodne valecnik je to mnozstvi zbrani...kdezto kouzelnik sice sesle nekolik kouzel, ale jeho magenergie se vycerpa, bude muset bojovat tim tesackem proti po zuby

ozbrojenym valecnikum

ad.7.) remeslen dovednosti jsem neuvadeli, protoze, pokud po nich bude poptavka, nektery z hracu se toho jiste zhosti a treba i sam, protoze to bude jen jeho zdroj hernich penez, ale zaroven jeho herni

cas straveni totuto RP cinnosti (lovec, truhlar, barman...). Prislo nam zbytecne platit zkusenostnimi body za neco, co ani dovednostnimi body byt placeon nemusi...je to svobodne remeslo, ktere muze delat

kdokoliv...
Zeptame se na rovinu, chcete pridat dovednost za 3 zk s nazvem "Svobodna povolani", kdy si vyberet jedno remeslo a budete ho moci delat? U ktereho taky samozrejme budete mit vypsano pravidlove

cvsemozne casy pro to nebo onoa vynosy a sonosy, potraty, prenosy... :D -> NEPOTREBNA ZBYTECNOST...vsechno toto se da poresit s organizatory...
muze byt ale vepsano to, jak to s temito a jinymi podobnymy remesly je, tak jak to myslime...

ad.8.) to jaksi chybi

ad.9.) dovednost, nebo spise kouzlo, "Strach" je urcena pro CP...
normalne se te nikdo nelekne, pokud to opravdu realne nezpusobis...dalsi vec je, ze sipy nemuzes hazet, aby splnily pozadovany efekt...musis je vystrelit :) to je snad jasne...ale i to CP si to zahraje ale

pak mu oznami ten efekt co to v nem vyvolalo...

ad.10.) tak nevime, jak si pochopil dovednost regenerace nebo lecni...ale kdyz ti nekdo ubere vsechny zivoty (HP), nastava u tebe agonie...(u tech co umeji regeneraci nastava falesna agonie, ktera usti v

to, ze kdyz ti nikdo nepomuze, tak neumres ale probudis se s 1 HP a jdes si vyhleda potrebnou pomoc)...ale ve chvili, kdyz ti pak nedko zasadi ranu se slovy "SMRTELNY ZASAH" nepomuze ti nic...ale

zase nadrhuhou stranu netvrdime, ze to nejde :D

ad.11.) nejde ani tak o to, aby pravidla strasne moc zpomalila expovy rust postav. Spis jim jde o to, aby hrace prave na tento zpusob neucila, protoze hnani se za expy neni hra...ale munchkinismus...neni

to preci o tom, ze se furt zenes za expy, ale v tom ze svoji postavu zijes...hnani se za expy je spise hra pripomnajici druzinovku na urovni pravidel Gawainu...a to tohle opravdu neni :)

v zadani a konceptu tohoto i nadhcazejicich larpu je nejaka lespi kontinutia bez povinnosti tvorit nova pravidla nebo omezovat (vyrovnavat) hrace dalsich rocniku...stejne tak pouzity stejnych postav ve

vikendovkach pri hrani dobrodruzstvi za pouziti stejnych pravidel a to navic pri zachovani expovych pridelu v zajmu vyrovnanosti nepomeru poctu vikendovek a celotydenich akci...

Pravidla rikaji co je jiste. Nemuzeme vsak vyloucit, ze si treba nekdo nevyslouzi extra Exp navic za neco, co bylo pro hru velikym prinosem nebo velkou udalosti.

..............

jinak samozrejme dekujeme za dotazy...velice radi jsme je zodpovedeli, protoze jiste nejsi jediny, kdo by se na nejkay takove podobne veci zeptal

Mario a Dub
 
5. 4. 2010, 20:01   odpovědět
Rejpal
Ještě se mi moc nezdá, že by jedna postava mohla umět útočnou i léčivou magii...nevím jak u ostatních, ale podle mého by útočný mág neměl umět léčit, stejně tak léčivý by neměl umět útočnou magii.
 
5. 4. 2010, 10:19   odpovědět
Rejpal
Reakce k reakcím:
1) – souhlas, málo viditelné

2) – tím používáme máš na mysli konkrétně koho, nevím kolik z tvůrců pravidel jsou věrní hráči anglických verzí RPG her Diablo, World of Warcraft, či podobných her, ale řekl bych, že když už teda na LARP akce nemusíme až táhle kamsi do zahraničí, zasloužili bychom si pravidlové pojmy v našem rodném jazyce...možná vám to tak nepřijde, ale mě přijde že je to s tou angličtinou v pravidlech docela přehnaný...pochopil bych HP nebo třeba XP – to je opravdu všude na LARPech používané...MP ještě pochopím že by se dalo odůvodnit diskriminací many oproti životům...ale AP – s tím jsem se zatím snad nikde nesetkal a to už po akcích nějakou chvíli jezdím, přijde mi to jako nějaká slátanina, LP pro mě je zkratka, kterou jsem prozatím nepotkal vůbec nikde a tak jsem přemýšlel přes den co to asi všechno může být...první mě napadlo Live play...což ale nedává smysl, kolem poledne mě napadl význam Life points, a odpoledně ve sklepě, když jsem to viděl nalepený na dědovejch gumách mi to docvaklo...Letní Pneu :-)

3) – nevysvětlená Zkratka LP – pokud je LP to samé co HP tak proč to zbytečně komplikujete a nenapíšete HP...nebo ještě lépe „Životy“ ...takhle akorát matete neznalce i zkušenější hráče...v oněch popiscích schopností to rozhodně až tak jasně podáno není. Vůbec mi nebylo jasné, jestli to má být něco ve smyslu Stínových životů (jako při útocích na plocho), nebo co tím máte na mysli...přecijen když v popisku jedné schopnosti máte použity obě zkratky (HP i LP) mate to opravdu hodně...
- citace z pravidel Regenerace 1: „Když postava s touto dovedností ztratí všechny LP, nastává u ní předstírané (falešné) bezvědomí a procitne po uplynutí 15 minut.s jedním HP“

4) tu odpověď jsem si musel přečíst 5 krát...a pořát mi připadá jako nesmysl....
„umocní to tvůj herní prvek“ - jak může podřezání za 20 zk umocnit herní prvek třeba zloděje, nájemného vraha?? pouze to zvýhodňuje válečníky a mágy...ostatní postavy „jiných povolání“ jsou mimo...celá pravidla umožňují v podstatě tři vyhraněná povolání válečník, kouzelník, alchymista. Zloděj a vrah má smůlu. Navíc ve hře můžou fungovat i kombinace jako je kouzelník s obouruční sekerou, dvouručním kyjem nebo jednoručkou a štítem – takže vlastně válečník s míň životama, menší zbrojí a menším útokem, kterej však umí perfektně kouzlit.
To že VY (tvůrci pravidel předpokládám) na to nahlížíte jinak neznamená, že nikdo jiný to nemůže vzít tak, jak jste to napsali...Je strašně jednoduché udělat si na LARP Overpower postavu podle pravidel, starší hráči jsou oproti tomu ale hendikepováni nejen tím, jak žalostně málo mají oproti nováčkům zkušeností, ale i tím, co všechno se musí naučit vzhledem ke svojí historii. Co na tom, že my noví nebudeme umět číst, oni to umět budou a my je zvládneme zabít pomalu v souboji 1 nový na 2 starší dočista bezproblémově...mě to připadá skoro až jako diskriminace těch starších :-))

5) dobře tak jinak...když na mě naběhnou byť jen dva lidi (nebo jeden člověk s dvěě tesákama stává se z boje kalkulačková záležitost...mám tolik životů na levé nebo na pravé ruce? kam šel třetí z těch zásahů, co jsem právě dostal? A tak podobně...z boje se najednou stane olympiáda...po každém zásahu od sebe musí oba odstoupit a ten, který zásah dostal si musí zásah vyhodnotit...protože pokud k někomu přiběhnu a začnu to řezat tesákama jako žito tak se v tom musí člověk se zbrojí zaručeně ztratit....jsem pro, aby se dávaly body zbroje, ale v rámci spádovosti boje bych dal počet bodů za celou zbroj jako jedno číslo...pokud netrefí zbroj odečítá si hráč rovnou životy – prostě tak, jak to normálně funguje na bitvách, váš systém je příliš komplikovaný na to, aby byl použitelný v boji, který má mít alespoň trochu spád.

6) tak ten rozdíl zkusím ukázat jinak – magická střela stojí mága 1+2+3+4+5 zk podle úrovně, plus jeden bod many na víc má za jednu zk. Válečník má životy navíc k svému základu 3 za 3+5+7+10+20+40 magická odolnost stojí 10zk takže je pro válečníka také do začátku téměř nedostupná (respektive si zvolí buď odolnost nebo životy navíc...nebo něco ještě jiného) mág co si koupí za 10 zk magickou střelu na čtvrtém stupni má celkem 10 bodů many...a denně je tedy schopen zabít dva možná i tři válečníky bez použití zbraně a přitom ani nepoužít meč (nebo ho použít jen na úplné dodělání) válečník proti tomuto má pouze svůj štít. Čiliž na začátku dne jsou válečníci pouze volavkami a jelikož tak budou mít z kouzelníků obrovský strach budou volavkami a odstřel pořát...přecijen pokud mi kouzelník může dvěma míčkama sundat 8 HP přímo, pak nemám co řešit, kouzelníka nemám šanci zabít. Přecijen má dvě ruce a trefit válečníka tenisákem není nic moc těžkého...stačí si počkat než přijde dost blízko a hodit...Pokud přežije první zásah za 4 bude stejně musel zásah zahrát...a rána za 4 životy je minimálně pád na zem...a trefit válečníka na zemi tenisákem taky není žádný extra hardcore...
Krom toho efekt „Přímý zásah“ je vysvětlen pouze u předmětu Bomba – kde je to podle vzdálenosti od epicentra výbuchu a jde to přímo na HP...co ale magická střela...ta funguje stejně jako bomba...resp. Má epicentrum a zraňuje plošně?? pokud ne tak co se stane, pokud mi válečník magickou střelu srazí mečem nebo štítem?

7) vysvětleno něco ouplně jiného než na co jsem poukazoval...psal jsem: „chybí zcela POTŘEBA běžných dovednosti a řemesel“ - to jako, že nejsou k ničemu potřeba žádné základy, které by někdo musel obstarávat...ne, že chybí jen řemesla jako taková...nikdo nic takového NEPOTŘEBUJE...nikde.

8) – ano chybí, nemám to číslo rád :-)
9) je to nějak divně napsaný...nepochopil jsem to spojení „ale i to CP si to zahraje ale pak mu oznami ten efekt co to v nem vyvolalo...“ poukazoval jsem na to, že kouzelníci tedy nemají žádnou psychickou magii, která by jim dodávala respekt. Něco čím by mohli někoho vyděsit nebo zahnat na útěk...

10) dobře...začínám tomu rozumět...takže pokud si chci být jistý, že už ho neproberou musím dotyčného dobít do agónie (přestírané nebo skutečné, to je jedno) a pak do něj ještě 5- krát praštit a popáté zakřičet „SMRTELNÝ ZÁSAH!“...hmmm....pořát nechápu proč je tam to 5krát, jinak ok

11) tohle ale není podpora nehnaní se za expy, tohle je podpora flákání všeho...všetně kostýmu, RP atd. - osobně by mi to jako hráči na akci přišlo spíš jako flákání ze strany orgů...jednoduše se tím totiž zbaví veškerého hodnocení toho, co jednotlivé postavy za den zvládly vykonat. Jakoby ORGové chtěli, aby toho hráči dělali co nejmíň a ORGům tak mohli co možná nejméně přidělávat starosti.

12) – nový nedostatek - Chybí jakékoliv základy Alchymistových lektvarů...u většiny je to prostě zhuštěná magie – žádné přísady krom magie na výrobu lektvarů alchymista nepotřebuje....to to pak ale není alchymista, pouze pečetní kouzelník (kouzla má uloženy v pečetích, ktyré si předem připravil, kouzlo sešle tak, že pečeť rozlomí) alchymista čerpá z přírody...sbírá všelijaké brobnosti, dělá z nich extrakty a ty pak kombinuje a tak tvoří lektvary...a ne že prostě nic nepotřebuje a za den z vody vyrobí 3 lektvary.

Stále hledající Rejpal
 
5. 4. 2010, 09:26   odpovědět
Abbé
Technická otázka... hraní postavy je munčkinství? Plnění cílů postavy je munčkinství? To, že postava předvede, udělá něco, splní kvest je munčinství? Musíte odlišit to, jestli hráč bezhlavě pobíhá po herním území, kidlí postavy ostatních hráčů, lítá po herních lokacích za stálého pořvávání(Kde jen vstup do další úrovně?!) A toho, že hráč hraje svoji postavu, že hraje čistou hru a baví ostatní.

A promiňte, ale jeden exp za velkou událost nebo něco co hru velmi ovlivní? To hráč dostane jeden exp, navíc za to, že zosnuje povstání, zavraždí krále a zavede diktaturu? Naproti tomu válečník šťourající se v nose posedávající na verandě dostane zejtra ráno jeden exp taky. Hně hně.

Krom toho, že byste byli neradi, aby postavy šíleně rychle expili, tak byste se možná taky měli zaměřit na rovnoměrný způsob růstu postav. Protože jo, pokud se jeden hráč na akci extrémně snaží a má z toho stejně tolik, jako kluk co udělá prd nebo možná dva, tak přece jenom něco není v pořádku, no ne?

Tímhle totiž absolutně zabíjíte iniciativu hráčů... proč se pro něco snažit, když to co z toho budu mít má Franta zejtra ráno stejnak taky? Záměrně neuvádím nic ohledně toho, že se tímto iniciativním pobíháním, řešením a osnováním zabavíte, protože tenhle důsledek vám to dokonale zhnusí. Tedy přinejmenším u mne by se tak stalo.

Mimo to.... nevyvážené schopnosti. Museli byste stát proti extrémně silnému válečníkovi, abyste ho pomocí spánku, zvracení a odzbrojení nedostali... aneb, jak vás sakra může uspaný válečník, beze zbroje, beze zbraně udolat?

A propó... řekl bych, že dle mého je výše zkušenostních bodů dána tím, jak je danou schopnost obtížné se naučit, že? Proč tedy, jak sami píšete úplně jednoduché Podřezání je za 20 ZK? Vážně, raději si nahodím magiče, který s sebou bude mít dva válečníky a pomocí Spánku, Odzbrojení a Zvracení zlikviduju koho půjde. Naproti tomu člověk, co má (konečně) Podřezání přiběhne k týpkovi, podřízne ho, přičemž zase rychle zdrhne, podřezaná postava má ve schopnostech Regeneraci, tak se vám za půl hodky zvedne s jedním Hápéčkem. Jo... hahaha.

Takže jo, jak již jsem řekl, tak tyhle pravidla a systém rozdělování expů zabíjejí iniciativu hráčů, protože každý si spočítá, že je lepší se nepouštět do něčeho odvážnějšího, protože z toho stejnak bude mít co? Prd.

S milým pozdravem a šklebem na tváři Abbé.
 
5. 4. 2010, 14:10   odpovědět
Wasino
K schopnostem zloděje a vraha bych měl taky pár dotazů. Když se bojíte toho aby lidi neběhali po lese a nepodřezávaly všechny, proč ty skilly vůbec vymýšlíte? Není to zbytečné udělat skill který si na první akci bude moct vzít někdo až po polovině herních dní, ještě s tím že když už bude chtít někoho dostat, tak se k němu musí dostat nepozorovaně, zezadu a ještě zasáhnout přesné místo...jak už tady rejpal zmínil, aby tady vypuklo vražedné šílenství tak stačí jeden mág z přeboostovanými spelly a jak všichni z předchozích akcí víme tak lidí co si dělá overpower postavy je celkem dost. není jednodušší vypustit některé kouzla které se po bližším uvážení budou zdát přemocněná a místo nich vymyslet praktičtější kouzla pro všední život postav (Najdi vodu,jídlo,zjisti jed,různé věštecké spelly atd...), nebylo by to potom vyváženější? Každé kouzlo které tam máte až na pár vyjímek je na bojové účely, ale magie by měla být všestranná ne? Tak proč tam nehodit pár kouzel co nebudou mít takový význam herně ale v RP s něma může být zábava. Předpokládám že když se jedná o svět a ne bitvu je tady RP na prvním místě a proto nechápu proč převyšuje počet bojových kouzel nad těmi nebojovými (je to celkem i u ostatních schopností). Věřím že je těžké vymýšlet pravidla, sám už sem se v tom taky párkrát matlal, ale bylo by fajn kdyby se ty nedostatky ještě vychytaly a nějak rozumně vyřešily.
 
9. 4. 2010, 09:25   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
Ne že bychom se primo bali...spis jde o to, aby to nebylo dostupne zezacatku, protoze to jsou vesmes ultimatni schopnosti :)
 
5. 4. 2010, 02:19   odpovědět
Rejpal
Budu reagovat, dejte mi chvíli času na pročtení vašich připomínek a zralou úvahu...v některým vaším odpovědím mám výhrady respektive mi u některých přijde jakoby jste mou připomínku pochopili zcela mylně.
4. 4. 2010, 13:23   odpovědět
Wasino
Pročítal jsem pravidla a co mi na nich velice chybí je to že v nich prakticky nejsou zmíněné vrhací zbraně. Vrhačky mi ani vzdáleně svou razancí ani účinkem nepřípomínají luk nebo kuši a proto si myslím že dodatečné info co se týče toho jaké zbroje prorazí, kolik jich u sebe můžeme mít nebo vůbec,jestli nám vrhačky povolíte by se celkem hodilo. Vzhledem k tomu že naše družina pojede za postavy které střelné zbraně odsuzují a jedinou zbraň na dálku po které šáhnou je vrhací kladivo,sekera nebo dýka, bych vám byl velice vděčný za odpověď.
Dále, to co tady navrhuje rejpal zní celkem rozumně, nechci se vám do toho motat ale to byla podle mě i slabina předešlých akcí. Nevyvážené zkušenosti a nedoceněné skutky. No jo, s tím se nedá nic moc dělat, jenom zvíšit počet orgů, protože čím víc jich bude,tím kvalitněji bude hra plynout a tím větší bude šance že se neopomenou akce více hráčů než to bylo doteď. Zatím nemám co víc dodat, ale jakmile mě něco napadne, určitě se znova ozvu.
Na shledání se všemi na akci se těším, Sutah Ska´Ersson
 
5. 4. 2010, 00:36   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
vrhaci zbrane jsou povolene a jsou vypsane v seznamu zbrani, ale nejsou uvedeny v tabulce udavaneho zraneni...bude napraveno a doplneno ve zneni:)

Vrhaci zbran ma stejny ucinek jako zasah Jednorucni zbrani -> dava za 1 dmg a odecita se prvne od bodu zbroje (AP)
 
5. 4. 2010, 00:39   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
ano...rozhodne kdyby to melo byt treba s pridelovanim expu tak, jak popsal Rejpal, tak by musel byt minimlane na jednoho hrace jeden Org :) aby opravdu dostal expy sravedlive, jak v pocitacove hre :) a to si nemyslim, ze je prinos...jinak samozrejme vice Orgu (v nekterych pripadech CP) by bylo pro hru velikym prinosem, protoze by zarucily to, ze se nikdo nebude nudit. ikdyz samozrejme, kdyz se budes chtit nudit, tak se nudit budes i s Orgem za prdeli...
 
8. 4. 2010, 07:30   odpovědět
Rejpal
Byl jsem na akci s tímto systémem rozdělování expů a celkem na akci bylo kolem 30-ti hráčů a 3 ORGové. Zvládali společně se vším ostatním ORGovstvím celkem akorát...stačí si to rozložit a s některejma hráčema to pořešit třeba ráno, s jinejma po obědě a s dalšíma večer (Jedno Mergat, druhý Ceren a třetí elfové třeba...) hráč prostě řekne ORGovi co podstatného od posledního hovoru o expech s ORGem udělal a ORG mu přidělí expy...když řeknu 5 minut na hráče tak je to myslím si ještě hodně...plus je tu taky možnost že hráč prostě nepřijde...
4. 4. 2010, 10:28   odpovědět
Rejpal
11. nedostatek - neovlivnitelný růst postav - pochopil jsem (a bylo mi i řečeno), že pravidla mají strašně zpomalit růst postav, aby postavy byly využitelné delší dobu a nestávali se z nich po 3-tí akci obrovští munchini...nicméně tomu takto stejně nezabráníte - postavy, které jsou již na 3-tí akci budou oproti novým postavám zase daleko silnější...protože budou mít již více zk...což znamená více schopností i možností.

Navíc postava, která bude celou hru pracovat na převratu, podaří se jí zkontaktovat podsvětí a ve finále se jí podaří jako vůdci povstání svrhnout krále a stát se novým vládcem, dostanou za všechno to, co zažijí, dokážou a vybojujou, stejně zkušeností jako válečník, který celou akci prosedí na zápraží hospody střídajíce konzumaci herního alkoholu a potahování z vodní dýmky...
To je podle mě taky krapet postavené na hlavu...chtělo by to dávat zkušenosti i za cíle, kterých postava dosáhla, za to, co zažila...nebo pokud budou ve hře i nějaké speciální lokace (ukrytá knihovna, hroby padlých z dávné bitvy,...)mohly by se nějaké zkušenosti (reprezentovány třeba nerezovými podložkami) nacházet i přímo v těchto lokacích (buď v obálkách s lístečkem "Pokud jsi tu strávil XY minut odpočinkem, meditací či spánkem můžeš si vzít 1 zk (max 3zk na postavu)" nebo zkušenosti prostě rozmístit různě po oné lokaci a na začátku hry hráče upozornit, že ve hře jsou jisté speciální lokace, jejichž potenciál je tak obrovský, že pouhá přítomnost postav na tomto místě jim může dodat obrovské ponaučení, protože zkušenosti na tomto místě se přímo povalují všude možně (popřípadě hráčům zdělit i ono omezení, že mohou sebrat maximálně x zk za jednu postavu).

Osobně mi přijde opravdu na nic, že se budu celý den snažit, budu hrát svou postavu jak nejlépe to jde, fůru toho pořeším a ve finále budu odměněnej stejným počtem zkušeností jako spolubydlíci, kterej za celej den ani pořádně neoblíkl kostým a den prostě prochodil s rukama v kapsách, nic nepořešil a hrát roli?...to je přece ubohost, ke které by se ani nesnížil... Jak vám ten systém zkušeností vyznívá teď?

Osobně bych více preferoval, kdyby se rozdávaly zkušenosti za:
- Splnění nějakých opravdu náročných úkolů (0 - 3 zk)
- Splnění některého z cílů postavy (1 - 3 zk)
- Za dobrý RP (1 - 2 zk)
- Za extrémně dobrý RP (3 zk) - dát maximálně jednou za den - vyhodnotí organizátoři na konci dne)
- Za historii postavy, popřípadě za report toho, co dělala postava od konce minulé akce do začátku této akce (0 - 4 zk)
- Za deník postavy (to jak by to zapsala postava kdyby si vedla deník - maximálně 1 zk - to, co dokázala na akci už zkušenostně ohodnoceno bylo)
- Za kostým - zhodnoceno skupinově všemi ORGanizátory na začátku akce nebo všechny kostýmy zhodnotí 1 ORG - nejlépe ten samý, co má na strarost historie postav (pokud to bude dělat někdo, kdo neví jaká je historie postav ztrácí toto hodnocení objektivitu...i když stále to bude nutit hráče k lepším kostýmům).

S pozdravem Rejpal :-)
 
4. 4. 2010, 10:39   odpovědět
Rejpal
u hodnocení kostýmů 0 - 3 zk - nebát se dávat nulu, 3 dávat jenopravdu extrémně...tak jednomu nebo dvěma lidem)
Pozapoměl jsem ještě přidat jednu další věc takže:
- za zkoušku z pravidel (0 - 2 zk) test z pravidel na základní věci, které musí hráč vědět aby mohl hrát svou postavu - systém udělá 1 zk neudělá 0 zk a pokud neudělá nebude vpuštěn do hry dokud se pravidla minimálně pro svou postavu nenaučí. 2 zk dát hráči, který umí nazpaměť celá pravidla a může v podstatě zaskakovat pomocného orga v oblasti pravidel (test ze všech oblastí pravidel).
3. 4. 2010, 18:49   odpovědět
Rejpal
Ahoj, byl jsem na víkendovce Silwinmar - Mlha a rád bych se ukázal i na této akci. Pročetl jsem si pravidla a rád bych vám naznačil pár bugů.

1. nedostatek - u spelů není uveden počet bodů many na seslání kouzla
2. nedostatek - proč sakra máme základní pojmy v angličně??!! tohle sakra není žádná onlajnovka od blizardu ale český LARP, co je tak špatného na bodech many, životech a bodech zbroje?
3. nedostatek - nejsou vysvětleny všechny zkratky - co je to sakra LP?
4. nedostatek - strašně nevyrovnané ceny za jednotlivé schopnosti - příklad postavy powerplay za 10 zk
postava kouzelník -
Spánek za 2 zk - kdykoliv po mě běží válečník musí usnout...na zemi ho pak spícího odzbrojím (jsem něžný takže se nevzbudí) a pak si na něj sednu a dobiju ho dýkou
Odzbrojení za 1 zk - vyražení zbraně z ruky - kdyby byl náhodou někdo moc blízko a mohl by mě zalehnout tak mu pro sichr zbraň vyrazím a teprve pak ho omráčím...
Ticho - 4 zk - kouzelník mi nic neudělá - 10 minut nic nemůže mluvit takže nic nesešle...domlátit dýkou ho pak můžu ouplně stejně jako spícího válečníka...

...nemluvě o tom že jako postava si jistě seženu i pár kompliců, takže případného bojovníka můžeme umlátit třeba ve 2 zcela bezproblémově i kdyby měl 30 životů+bodů zbroje...jeden ho zalehne a drží a druhej ho mlátí...
Zvracení - 3 zk - postava minutu bleje - tzn. není schopná kouzlit ani útočit...a za minutu ho umlátit...to se přitom stihnou i nudit...
naproti tomu je tak ale spel za 50 zk, který zabije postavu "už" za 6 hodin... a co je na tom, že na spel nemáte šanci našetřit zk tudíž se ve hře nemá šanci ani vyskytnout...

podřezání - 20 zk = žádné schopnosti do začátku + účast na minulých ročnících a možná už za 4 dny hry, budete moci podřezávat - to ovšem stále nemusí být smrtící...stačí mít regeneraci na 1.stupni a po 15-ti minutách jste na 1 HP - čili stále živí...

co je proboha tak obrovsky těžkého na tom, naučit se proříznout krkavici, nebo bodnout do ledviny?? nejmladším vrahům na světě je 10 let...myslíte si, že jsou to opravdu tak geniálně učenlivé děti?

5. nedostatek - když do člověka nakalím magickou střelu z metru do prostředka hrudníku - proč se mu do toho sakra počítá i ten plát, co má na zádech? To se při tom jako herně stihne votočit nebo co?

6.nedostatek - obrovské nevyvážení sil bojovníci versus magiči

7. nedostatek - chybí zcela potřeba běžných dovednosti a řemesel - není potřeba truhlářů, horníků, lovců a tak podobně...alchymisté ani stavitelé totiž nepotřebují vůbec žádné věci na stavbu domů, výrobu lektvarů ani nic podobného...tím pádem prostě vůbec není ekonomika na LARPu...ale což no, to je asi nadbytečné...

9.nedostatek - kouzlo strach - to nemůže NIKDO zastrašit kouzelně? pomocí zařvání a magie?...přecijen když už kouzlí, řekl bych že meč nebo šíp (mimochodem šíp po něm můžu hodit...taky ho trefim...a taky by měl zdrhnout) u nich žádnej extra skil asi neni...to je jako mají zděsit tim hozením nebo prachmizerným kouzelníčkovským zásahem??

10. finální umírání postavy - 5 krát do ní seknout a na 5-tý sek zakřičet "Smrtelný zásah" - to si z něj už krájim řízky nebo proč jako??...jinak oživování a léčení ran - když ho chci opravdu zabít tak si s sebou prostě vezmu jednoručku (průměrnému chlapovi stačí i tesák) a prostě mu herně useknu hlavu a s tou pak uteču - to už ho oživit prostě nepude...nebo to taky může zregenerovat pokud má regeneraci na 1. stupni??

sečteno a podtrženo - pravidla mi tuto akci momentálně srazili kamsi hluboko pod úroveň hnoje (až kamsi ke Zlenicím, kde jsem byl jednou a stačilo mi...mimo jiné se tam objevil kupříkladu na ochozu palisády chlapek s airsoftkou a střílel do dobývačů...sice jim neubíral ale hráče prudil a to prý se také počítalo...odveden byl kupodivu "už" po 15 minutách...)

P.S.: nechci tímto říct že tvůrce pravidel je blbec nebo hlupák nebo pěkně velký nevím co, ale nemůžu si nedovolit, upozornit na nedostatky...prosím tvůrce aby toto nebrali jako urážku ale pouze jako motivaci k lepším výsledkům a opravě chyb.

S pozdravem, přáním hezkého zbytku dne a lepší příští verze pravidel Rejpal a Abbé
 
3. 4. 2010, 20:12   odpovědět
Dandalf
Móóóóc hezky :-) speciální poznámka k expům on to tvůrce má namyšlený tak, že to bude mnohaletá záležitost tyhle pravidla, popravdě mě to taky moc nevyhovuje
1. 4. 2010, 08:19   odpovědět
Morten
Ahoj, mám jen ptázečku k pravidlům. Pokud budu qestit úkol za úkolem budu dostávat ZK aji za qesty nebo jen ty střídající zkušenosti (2, 1, 2...)?
Jinak letos pokud se povede budu na silvinmar poprví, ale nebylo by dobré u starých postav povolit jejich pasivní (nebojové) schopnosti? Bylo by to asi inviduální a náročné pro ORGy, ale pokud by poslal každej svou žádost se schopnostmi tak by se řeklo ano ne, popřípadě to nechat aby se ty 4 body napočítávali za každej rok hraní co je postava živá.
 
2. 4. 2010, 11:36   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
zkusenosti za plneni questu nedostavas...dostavas jen ty 2, 1, 2,...

ohledne tech pasivnich nebojovych chopnosti...tak uvazujeme jen o cteni a psani...a k tem 4 bodu za kazdy odehrany rok predtim -> je to zajimavy navrh, ale bylo by to jen jednou pro utvoreni te prezivsi postavy...pak uz by se to nevztahovalo na utvoreni nove...
 
4. 4. 2010, 17:25   odpovědět
Ilidan
No, jasne, ze by to bylo jen pro prvni postavu.. ty dalsi postavi po smrti prvni uz by meli jen 10zk bodu
 
9. 4. 2010, 10:36   odpovědět
Morten
Hlavně přeživších, protože brácha má 2, tak počítam s tím, že není sám :)
Díky za odpověď, ale myslím si, že by měli být oceněny nějak body za splnění úkolu nějakýma bodama zk, nebo je jiné oceňování za úkoly?
28. 3. 2010, 10:49   odpovědět
Damita Damitea
Přidám se s rejpnutím... Církev bude mít "stejný kouzla" jako magiči? To můžem založit konkureci Konkláve, ale přece jenom církev je církev... Něco jenom pro kněze by bodlo, nejsme kouzelníci... Něco čistě církevního, z čeho by ta božskost čišela:)
 
28. 3. 2010, 16:25   odpovědět
Hor
Ak si Damita pravidlá prečíta ešte raz a PORIADNE, príde na to, že kňaz ako taký je na tom pri tomto systéme pravidiel velice velice dobre... A rozdiel medzi kúzlom a zázrakom vždy robí RP. Na tom žiadne pravidlá nič nezmenia.
 
28. 3. 2010, 21:08   odpovědět
Damita Damitea
Damita četla. A několikrát. A celé. A přesně tohle z toho vydedukovala a přesně tohle se jí nezdálo... Ale dobře:)
24. 3. 2010, 19:28   odpovědět
Leonidas
dalo mi zabrat pochopit pravidla minulí rok, učil sem se je nazpaměť..a zas nový :-D...super, jen technická, nějaké dovednosti nebo HPčka se dost líší BS (nebo ZK), zůstává my všechno z minulé postavy? jestli to tam někde je napsaný tak sory, ale čumim do toho a absolutně to nechápu ;-)....
 
28. 3. 2010, 19:29   odpovědět
Norno (Dub) Himloth
Nová pravidla byla zvolena proto, aby se zacalo od zacatku a postupne rusty postav se zpomalily, protoze bylo v zajmu utvorit pravidla nova a hru otevrenou jak pro nove napady, tak pro nove hrace...proto doslo k tvorbe techto pravidel...z minulych rocniku si postava prinasi pouze bonusy ve forme vice dovednostnich bodu do zacatku pro tvorbu sve postavy, ktera muze byt buduplne nova a nebo stejna. Bude si muset zvolit dovednosti pouze z nabizenych a v podstate jim dostupnych...v nekterych pripadech lze udelit vyjimku anebo je mozne, ze se zvisi hranice dovednostnich bodu, ktere budou k dispozici do zacatku...
 
25. 3. 2010, 07:14   odpovědět
Dandalf
Postavu si nechat můžeš ale schopnosti si musíš udělat podle nových pravidel a to za 14 bodů :-(
 
26. 3. 2010, 17:28   odpovědět
Leonidas
???? takže všechny kouzla, HPčka atd se my tímto zrušili? paráda...... :-(
 
27. 3. 2010, 23:24   odpovědět
Dandalf
No v podstatě by mělo a proto jsem sem psal PIŠTE, STĚŽUJTE SI A NAVRHUJTE ZMĚNY DOKUD JE ČAS A MOŽNOST! Jako když bude mlčet a šoupat nohama tak projdou pravidla, který se drtivý většině lidí nebudou líbit a vyhovovat, takže prosím napište svůj problém a navrhněte řešení.
 
28. 3. 2010, 00:18   odpovědět
Leonidas
jako nic proti nim nemám, ale určitě bych postavám na kterých někteří dřeli i dva roky nebral skilli....
 

Naše střediska

SROP | EU | Kraj Vysočina
Projekt je podpořen z finančních prostředků EU a Kraje Vysočina.


Nadace partnerství

Švýcarsko-česká spolupráce

 
CZčesky | DEdeutsch | ENenglish
© 2006 - 2012 Special Team For Adventure In Nature | Vyrobil Tajfun Digital